1. 7. 2012

Mým (ne)přátelům na serveru Aragorn.cz

Toto byl (a je) otevřený dopis administrátorům, vedení a uživatelům fantasy komunitního serveru Aragorn.cz, který jsem nakonec neodeslal... Ale i přesto si myslím, že stojí za zveřejnění. Proč? Přečtěte si jej a uvidíte, jaká je to zlověc, když děláte na velkém projektu programátora zadarmo.

Zoufalé vedení, neschopný manažer (nerozhodný), lidé bez osobní zodpovědnosti a bez páteře. Tak končí jedna éra serveru, který o sobě mohl tvrdit, že byl největší českou RPG fantasy hernou a komunitním serverem v jednom.
Dámy a pánové, chlapci a děvčata, milí hosté... Všichni obyvatelé serveru Aragorn.cz.
Tímto bych se s Vámi všemi ze serveru Aragorn.cz rád rozloučil.
Z pozice programátora Aragornu, kterému již bohužel nemohu příliš nabídnout, je toto mé prohlášení veřejné, a přesto částečně neveřejné - viz dřívější mé příspěvky v sekci Články (například apel k zvýšení aktivity mezi lidmi) - které napověděli, že se něco takového děje / vaří / smaží.
Již nějaký ten rok dva uvažuji o vlastních možnostech časových, místních i schopnostech profesních, zda vůbec mám na to, programovat Aragorn v.4, nebo nikoliv.
Tyto schopnosti (famfáry...) nemám.
Ne nyní, ne teď. Ne v době, kdy tu bohužel neexistuje zapálený programátor, který by dohnal mě a případně i Buriho k projektově excelentní aktivitě. Nemám síly na to projít celým kolotočem vývoje nového a velkého projektu, který bych dělal ve volném čase, od základů. Nemám ani motivaci, ani nic tomu podobného, čemu bych mohl říct: Jo, to za to stojí, začnem programovat a opravovat chyby a dělat na tom hned teď. Zkrátka NE!
Bohužel je to tak, milí kolegové. Tímto se s Vámi loučím z funkce programátora a jdu takříkajíc k šípku. Hibernovat. Až bude potřeba něco opravit, zkuste se ozvat, když bude potřeba restartovat server, zkuste se ozvat. Tyhle udržovací práce si dozajista klidně nechám, ty mne nijak nevadí, spíše naopak, je to aspoň malá útěcha v tom, že jsem ještě nějak potřebný. Pokud by kdokoliv chtěl, aby Aragorn.cz přešel na jiný hosting, jiný způsob vedení serveru či podobné, neváhejte mne kontaktovat a probereme plány. (Pozn.: Toto se již událo, aspoň něco se povedlo.)
Není to můj konec jako člověka vyskytujícího se na Aragornu, je to konec jedné éry, která přinesla vzestup a postupný pomalý pokles. Nechci vypadat jako potkan, jenž opouští loď před potopením... Nechtěl bych ani, aby to vše znělo jako problém, kterému se říká: "Začal dělat pro RPG Alianci, takže se na nás vybodl.". Nechtěl bych aby to všechno, co jsme společně na Aragornu zažili, bylo překryto nějakým nepravdivým příkrovem.
Zkrátka a jednoduše (TL;DR;): Nemám síly, motivaci, čas a chuť dělat na Aragornu toho aktivního blbce, který neuslyší nic než jen kritiku, že to dělá blbě, protože vůbec něco dělá (co se aktivit týká). 
Měl bych tu teď asi poděkovat lidem, kteří se za má rozhodnutí stavili, podporovali mě, drželi palce při některých akcích a jiných zlovolně náhodných činech. Měl bych asi zároveň i pogratulovat mým odpůrcům, nepřátelům a té špíně, která se mě snažila z Aragornu, potažmo z Admin-teamu, vytlačit, vystrnadit, zahnat do exilu. Povedlo se jim to, veskrze pomalu a postupně - byť na takovémto odchodu má největší zásluhy jen sám odejivší. Děkuji všem, které jsem díky pracem na serveru Aragorn.cz měl tu šanci potkat. Patrně se uvidíme na některé z Aragornských akcí. Ať už Castle/Ara-LARPu, nějakém tom srazu, čajovně, hospůdce, víkendovce. 
Aragorn.cz pro mne vždy byl nejen online herna.
Děkuji za pozornost, můžete se rozejít do svých příbytků.

Myslím si, že jsem v tom kousku textu sepsal vše, co jsem chtěl říct lidem, kteří mohou něco změnit. Ti další, kterých je většina (90 % = konzumenti obsahu, 9 % správci a 1 % tvůrci nových věcí), si z toho asi nic moc nového nevezmou, protože se to na nich nijak neprojeví.

Bohužel to, co teď vzniká jako další verze onoho komunitního portálu Aragorn.cz, je "totéž", co jsme programovali před 7 roky v bledě-modrém. Bez nové koncepce, bez zapojení nových komunikačních kanálů, bez čehokoliv wow-efektového, přidané maximalizované hodnoty - jen kopie stávající funkčnosti a "něco málo" nových funkcí. Žádná přelomová novinka. Smutné.

Takhle se ale nedělá portál pro lidi s fantazií. Tohle chce brainstorming a team, který to celé vytvoří za 2 měsíce. Jinak to nebude ani funkční, ani nové, ani udržitelné. Ještě štěstí, že se mě to nyní netýká ani trochu přímo. Osobně budu snad jen smutný v době, kdy stávající verze bude poslána do důchodu, ale... Vadit mi to nebude. Nostalgické vzpomínky budou vždy součástí loučení se s něčím, co tu s námi bylo tak dlouho.

Žádné komentáře:

Okomentovat